שתף קטע נבחר

עדויות מהאוטובוס: "אנשים החלו לקפוץ מהחלונות"

בנו של מזכיר הישוב עמנואל, איתיאל חריר בן ה-13, ישב באוטובוס יחד עם חבריו לישיבה כשהחלה מתקפת המחבלים. "אנשים החלו לקפוץ מהחלונות", הוא מספר. נהג אגד, אריק מלאכי, נסע ממול: "אם הנהג לא היה ממשיך לנסוע, היו נהרגים יותר אנשים"

אחד היושבים באוטובוס דן בקו 189, שבו אירע הערב (יום ד') הפיגוע הקשה ליד עמנואל היה איתיאל חריר, בן 13, בנו של מזכיר הישוב עמנואל, שראה יחד עם חבריו לישיבה את האירוע הקשה כולו (על הפיגוע - בקישור מימין).
"נסענו לכיוון עמנואל, האוטובוס היה מפוצץ באנשים", סיפר איתיאל ל-ynet. "באזור התעשיה התחילו יריות, ערבים ירו לעברנו והתחבאו בבניין שלד שנמצא ליד אזור התעשיה. בשלב מסוים הם החלו להתקדם ונהג האוטובוס הגביר את המהירות וניסה לברוח. פרצה שרפה באוטובוס מאחור, ואנשים צעקו לנהג שיעצור. הוא עצר. אנשים החלו לקפוץ מהחלונות".
איתיאל בן ה-13 הצליח אף הוא לזנק מאחד החלונות ולברוח בריצה מבוהלת לביתו שבעמנואל. "היה מפחיד מאוד", הוא מספר, "אשה שישבה לידי נפלה על הריצפה, היו המון נפגעים. אנשים נפצעו קשה בפנים. המחבלים בינתיים פשוט התחבאו בגבעה. יש לי עוד חבר שיישב מאחורי ואין לי מושג מה מצבו. לא הסתכלתי אחורה - פשוט רצתי הביתה בבהלה".

"התחילו לירות בכל מי שניסה לברוח"

נהג אוטובוס אגד, אריק מלאכי, נסע ממול לאוטובוס כאשר אירע הפיגוע. "ראיתי את האוטובוס של דן כשהוא כולו מלא עשן, אבל ממשיך לנסוע", מספר מלאכי, "נהג דן שמר על קור רוח ונהג באוטובוס למרות שנפגע. אם הוא לא היה ממשיך לנסוע עם האוטובוס, היו נהרגים יותר אנשים.
לקחתי מטף כיבוי ורצתי לעזור בפינוי. הוצאתי משם איזה ילד שנפגע בראשו. המחבלים הגיעו מאחורי האוטובוס הפגוע והתחילו לירות בכל מי שניסה לברוח מהאוטובוס. היו שם לפחות שניים-שלושה מחבלים. הם ירו גם עליי. ברחתי. לא נפגעתי מהירי, אבל קיבלתי מכה בגב ושאפתי המון עשן. היו חילופי אש עם כוחות צה"ל. היתה שם מהומה. כולם היו עם דם וצעקות, כולם חיפשו את כולם, עד שהגיעו האמבולנסים והתחילו בפינוי פחות או יותר מסודר".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום איי פי
מכסים את הגופות סמוך לאוטובוס
צילום איי פי
מומלצים