שתף קטע נבחר

אבי דיכטר: חיץ פיסי הוא דרישה של השב"כ

אבי דיכטר לוועדת חוץ וביטחון: "הקמת חיץ פיסי היא קריטית, כדי לנסות להוריד למינימום את מספר המתאבדים". דיכטר אמר שיש 9 התרעות ממוקדות על פיגועים בישראל והתרעה על שיגור טילי קסאם להתנחלות בשומרון. לדבריו, יש עלייה מדאיגה במספר הערבים הישראלים שמשתפים פעולה עם ארגוני טרור

ראש השב"כ, אבי דיכטר, אמר היום כי הוא תומך ביצירת "חיץ פיסי" בין שטחי יהודה ושומרון לישראל, כדי להגביר את הביטחון ולמנוע כניסת מתאבדים.
"יש הבדל עצום", אמר דיכטר בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, "בין חדירת מפגע מרצועת עזה לבין חדירה מיהודה ושומרון. חוליות בעזה העדיפו כתוצאה מהמיכשול שם לבצע פיגועים בתוך הרצועה ולא מחוץ לגדר. לעומת זאת, אין כל בעיית חדירה לישראל משטחי יהודה ושומרון, ולכן הקמת חיץ פיסי היא קריטית, כדי לנסות להוריד למינימום את מספר המתאבדים. המעבר כיום פרוץ וחציית הקו הירוק אינה נכללת כלל בשיקולי המחבלים. חיץ פיסי הוא דרישה שלנו מההיבט הביטחוני".
במסגרת סקירה ביטחונית שערך לחברי ועדת חוץ וביטחון אמר דיכטר כי יש תשע התרעות ממוקדות על מחבלים המתכוננים לבצע פיגוע בשטחי ישראל. על פי דיכטר, ישנה גם התרעה על כוונה לירות טילי קאסם לעבר התנחלות בשומרון. "בשבועיים האחרונים בלבד היו 15 פיגועים בולטים", אמר, "אבל כאשר יש אפס נפגעים זה לא נחשב טרור, וזו בעיה שעמה אנו נאלצים להתמודד".

"עלייה מדאיגה במעורבות ערבים ישראלים בפיגועים"

ראש השב"כ אמר עוד כי ערבים ישראלים משתפים פעולה עם כל ארגוני הטרור הפלסטינים, ואף מבצעים לאחרונה פיגועים בעצמם. "גילינו 25 חוליות בהם היו חברים גם ערבים ישראלים", דיווח דיכטר. "אנחנו מזהים עלייה מדאיגה במעורבות ערבים ישראלים העוסקים בפעילות חבלנית עויינת. כבר לא מדובר בהסעת שוהים בלתי חוקיים, אלא בתכנון ובביצוע פיגועים, דוגמת החוליה מאום אל-פאחם, שביקשה לפגוע בסניף בנק ביום תשלום קצבאות הביטוח הלאומי".

ערפאת הבריח מחבל במסוקו

לדברי דיכטר, "יש כירסום באמינות של ערפאת גם בזירה הבינלאומית וגם בזירה המקומית". על פי התבוננות בלוח האירועים בששת החודשים האחרונים, מסיקים בשב"כ כי אין עוד משמעות להבנות, הסכמים או הבטחות של הרשות. "יומיים לאחר מסמך טנט ארע פיגוע", ציין דיכטר, "הרשות גם דיווחה שהמחבל עאטף עביאת עצור ברשות, ואילו החיסול שלו הבהיר שאין כלום מאחורי האמירות הפלסטיניות. כך היה גם בעת שליחותו של אנתוני זיני לאזור. ישראל הזהירה את הרשות לאחר שגילתה שערפאת העביר במסוקו מחבל שנאסרה כניסתו לישראל".
דיכטר הוסיף כי "ערפאת והרשות אינם עושים דבר כדי לעצור פעולות טרור", וכי בסביבתו הקרובה של ערפאת נשמעו קולות האומרים כי "ראש הרשות הולך להביא עלינו אסון גדול יותר ממה שהיה בשנת 47', כאשר סירבנו לתכנית החלוקה".

המחבל ממעלה-אדומים טעה באוטובוס

ראש השב"כ אמר לחברי ועדת החוץ והביטחון כי כוחות הביטחון מתחילים לזהות שיתוף פעולה בין ארגוני הטרור. לדבריו, שני המחבלים שהתפוצצו בצומת מי עמי בשל תקלה במטען היו תלמידי תיכון צעירים, שניסו להוציא אל הפועל פיגוע משותף לג'יהאד ולפתח - כאשר אחד מהארגונים מסיע את המחבלים ומכין מטען, והשני מביא את המבצעים. לדברי דיכטר, הצעירים התכוונו לבצע פיגוע במרכז בילוי ולפי שרידי המכונית זה יכול היה להיות פעמיים הדולפינריום", אמר. "המחבל שנתפס עם חגורת נפץ בשבוע שעבר במעלה אדומים התכוון לנסוע לירושלים, אבל לקח את האוטובוס הלא נכון. הוא ניסה להפעיל את המטען, אבל אירעה תקלה וכך נמנע האסון".
דיכטר אמר עוד כי העיר הפלסטינית שכם היא המובילה בין ערי הגדה בהוצאת מחבלים מתאבדים מתוכה. דיכטר מכנה אותה "בירת הטרור", ומסביר כי אחריה מפגרות במעט ג'נין, רמאללה וכן בית לחם וחברון.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ארכיון ידיעות אחרונות
אבי דיכטר. הפרדה היא קריטית
צילום: ארכיון ידיעות אחרונות
מומלצים